Horizon Zero Dawn Nasıl Oynanır?

Robotlarla Harp: Horizon Zero Dawn

0 198

Horizon Zero Dawn’ın hikâyesi

Oyunun ilk anlarında Aloy’un sarsıntılı devam eden küçüklüğüne tanıklık ediyoruz.

Ana tema şu anın asırlar ilerisinde, 31.yy’de işleniyor.

İnsan toplulukları ileri çağ ile alakası olmayan biçimde neredeyse tarih öncesi takılmaktadır. Önceleri teknoloji ile ilgilenen kısımlar (Olds) şeklinde belirtilirken, dünyanın her tarafında robot cihazlar yer almaktadır. İnsan toplulukları ve cihazların huzurlu diyebileceğimiz birlikteliği sonunda bozulur, cihazlar(robotlar) daha baskın duruma geçer. Var olan sayılı topluluklardan Nora tarafından kabileden çıkarılan Aloy, küçüklüğünde bir hatanın peşinden giderek bir mağaraya girer, ve bir makine (Focus) ile karşılaşır. Zaman geçtikçe makineyi kullanmayı ve kendini savunmayı kavrayarak geçmişi hakkındaki sırları çözmek adına yola koyulur. Bu yolda kabilelerin yaşamını tehlikeye atan varlıkları yok etmeyi de üstlenir Aloy.

Horizon Zero Dawn’ın Gezegeni

Horizon Zero Dawn kesinlikle başarılı grafikler ve tasarımlara sahip.

Kabilelerin değil cihazların hüküm sürdüğü bir gezegendeyiz. Gezegendeki bütün cihazlar çeşitli biçim, büyüklük ve tutumları halinde farklı gruplara bürünüyor. Kabilelerse Nora, Oseram, Carja şeklinde trio bulunmakta. Aloy’un aforoz edildiği, avcılıkla ilgilenen ilkel kabile Nora, gezegendekilerden uzakta kendi hallerinde hayatlarına devam etmektedir. İlkelliği bir miktar aşmış Carja topluluğun kişi fazlalığı, savaş gücü ve zenginliği öteki toplulukları tehlikeye atmaktadır. Oseram topluluğu maden işçiliği kabiliyetleri sebebiyle iyi mühimmat ve makineleri vardır. Gezegende maceraya başlamamızın ardından pek çok zaman cihazlara rastlıyor bazenleri de yardıma ihtiyacı olan kişilerle ilgileniyoruz.

Horizon Zero Dawn’ın nasıl oynanır?

Aloy’a her şeyi henüz küçükken yanına alan Rost sağlıyor.

Gezegende rastlayabileceğiniz kişilerden merchants ( satıcılar) büyük öneme sahip.
Bir takım nadir ve new itemlere onların yardımıyla sahip oluyoruz. Satıcılardan mermiler, giysiler, komplo itemleri, ilaçlar gun’lar temin edebiliyoruz. Ayrıca macera süresince rastlayacağımız camp fire’ları iyi değerlendirmeliyiz. Bunun sebebi birer fast travel alanı olmaları.

Gezegendeki ezeli rakibimiz elbette cihazlar. Kabilelerin anaerkil hayatları karşılaşmaları güçleştirse de Aloy’un sıradan gun’ları cihazlara büyük zararlar verebiliyor. İlk zamanlarda rakipleri büyük menzilli yay ve küçük menzillerde keskin aletler ile alt ederken zaman geçtikçe gelişmiş makinelere sahip oluyoruz. Bunlar uzak mesafeli, kısa menzilli ve kamufle olmak üzere ayrılıyorlar. İlk zamanlarda satıcıdan aldığımız gezi tekeri komplo itemine benzer nesneler ile rakibi yavaşlatabiliyor, bir süre durdurabiliyoruz.

Aloy’un yaşam mücadelesinde mühimmatlarının yanı sıra kabiliyetleri de epey ön plana çıkıyor. Genel kabiliyet kategorileri Cesur, Haydut, Toplayıcı, Gezgin şeklinde. Her biri birden çok kabiliyete ayrılıyor. Haydut kabiliyetleri savaş donanımlarıyla dolu, aynı zamanda kamufleyi arttırıyor. Cesur kabiliyetleri kararlı, güçlü ve rakibi yavaşlatma anlamında donanım sağlıyor. Toplayıcı kabiliyetleri bulunan, ve çantaya eklenen itemlerin sayısını çoğaltıyor veya kurulan komplo itemlerini yeniden kullanabilme imkanı sağlıyor. Gezgin kabiliyetleri kontrol altına alan robotları onarma, item sayısını büyütme donanımları katıyor.

Focus yardımıyla cihazların zaaf bölümlerini bularak mücadeleyi lehimize çekebiliyoruz, etrafı kolaçan etmek adına da yardımcı olabilir. Ayrıca ilk zamanlarda kavradığımız geçersiz kılma sistemiyle cihazlara hakimiyet sürebiliyoruz. Binek olarak kullandığımız cihazları mücadele için öne sürebiliyoruz.

Oynayın, oynatın!

İyi eğlenceler ve şanslar<3

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul etmek Mesajları Oku